Friday 8 January 2016

Trifle


Tatlıyla başlayalım dedik. Bence bu çok basit ama çok lezzetli bir tatlı. Bir de böyle büyük kup gibi alengirli bir kapta servis edersiniz şık durur. Ben bunu Ikea'dan almıştım; Gottis servis kasesi diye geçiyor. Ama neyin içinde hazırlasanız olur tabii, dilerseniz küçük kup bardaklarına hazırlayıp tek tek de servis edebilirsiniz.  

İlk tariften önce şu girişi de yapayım: hatırlarsanız tariflerimiz kısa kısaydı, yine öyle. Pilav tarif edeceksem hiçbir zaman önce pirinci yıkayacağız kadar bariz bir şeyi yazmayacağım. Evet, buyrun:

-2 büyük paket Eti Brownie alıyorum; keki küçük karelere kesip kasenin içine yerleştiriyorum ve üzerine bolca portakal likörü döküyorum. (Paketin içinden çıkan çikolata sosunu kullanmıyorum.)  
-Kekin üzerine ve kasenin yanlarına ince kesilmiş çilekleri diziyorum.
-Paketin üzerinde yazdığı gibi 500 ml değil, koyu kıvamlı olsun diye 400 ml süt ile yaptığım bitter çikolatalı pudingin yarısını kaseye yavaşça döküyorum ve üstü kabuk tutsun diye beş dakika kadar bekliyorum.
-Pudingin üzerine bir kat krem şanti.
-Sonra yine kek, likör, çilek, puding, krem şanti.
-Üzerini çikolata parçaları veya tıraşlanmış çikolata, çilek, ahududu, yabanmersini vs. ile süslüyorum. Servis edilmeden önce buzdolabında biraz vakit geçirmesi lazım.  

No comments:

Post a Comment