Wednesday 11 May 2016

Tahinli, Çıtır Nohutlu Havuç Salatası




Yayınlandığı ilk gün okuyup ben bunu yaparım diye işaretleyip denemek için taa iki sene beklemişim ve büyük hata etmişim. Ben ettim, siz etmeyin, illa ki deneyin. Mangal mevsimine girerken böyle bekleyince bozulmayan, patates ve makarna salatasına alternatif, biraz doyurucu bir salatayı denediğime çok sevindim.

Benim başka bir hatam da havuçları spiralizer ile doğramam oldu. Siz iyisi mi tarife sadık kalın ve havuçları rendeleyin, o şekilde sosu daha iyi çekecekler. Ayrıca evde maydonoz vardı, hangi akla hizmet maydonozunu koymamışım, onu da bilmiyorum. Dalgınlığıma geldi herhalde.

Benden sonra tarifi deneyen Mügebey 20 dakikada nohutların çıtır olmadığını söylese de ben 250 derece fırında 20 dakikada gayet iyi bir netice aldım. Nohutların üzerine ayrıca zahter de serptim. İsrail’den o kadar zahter taşımışım, bu sene belli ki herşey zahterle pişecek. Bir büyük konserve kutusu nohut benim kullandığım kadar havuç için çok fazla geldiği için ertesi gün artanlarını çerez gibi yedik. Lezzetliydi.


Son olarak tarifteki antep fıstığı, bence tamamen lüzumsuz. Ama sizin elinizde çok fıstık var veya o tadı çok seviyorsanız ekleyin elbette.

No comments:

Post a Comment